Nadruki na odzieży roboczej. Co trzeba wiedzieć przed złożeniem zamówienia? - Fabryka BHP

Nadruki na odzieży roboczej. Co trzeba wiedzieć przed złożeniem zamówienia?

Sitodruk, haft, nadruk z folii flex czy sublimacja? Form wykonania nadruku na ubraniach jest wiele. W tym artykule przedstawimy zalety i wady różnych rozwiązań służących do wykonywania nadruków na odzieży BHP.

Logo i napis na koszulce

Niemal każda firma, której zależy na dobrym wizerunku chce, aby reprezentujący ją pracownicy wyglądali dobrze. Odpowiedni strój – zgodny z zasadami BHP dla danego stanowiska pracy to jednak nie wszystko. Warto zadbać o identyfikację wizualną, a więc: napisy lub logo na ubraniach, które wyróżnią pracowników jednej firmy spośród innych osób. Nadruki na odzieży wykonuje się także, by podpisać ubranie należące do konkretnej osoby. Bardzo często wykonuje się napisy na koszulkach i innych częściach ubioru od wewnętrznej strony imieniem i nazwiskiem właściciela. Jest to potrzebne np.: w sytuacjach, gdy firma korzysta z usług pralni odzieży roboczej, by uniknąć pomylenia ubrań pracowników. Nadruki na odzieży BHP robi się także, by wyróżnić funkcję pracownika. Dla przykładu, na placu budowy napisami na kamizelkach można oznaczyć kierownika budowy, czy inspektora BHP. Napisy na koszulkach mogą wyróżnić np.: ratownika medycznego lub przewodnika.

Folia flex tania i dobra

Najczęściej loga i znakowanie wykonuje się na koszulkach oraz kamizelkach odblaskowych. Z reguły w takiej sytuacji wystarczy nadruk z folii flex. Jest on trwały i tani. Wykonuje się szybko. Wystarczy uzgodnić z wykonawcą rozmiar i czcionkę napisu, a następnie firma wykonuje nadruki wycinając je na ploterze i wygrzewając na ubraniu przy użyciu prasy termozgrzewalnej. W przypadku bardziej skomplikowanych wzorów z reguły klient wysyła plik z obrazkiem, który ma zdobić ubranie. Ciekawym rozwiązaniem jest folia odblaskowa, która bardzo dobrze nadaje się do wykonywania nadruków na odzieży pełniącej funkcję ostrzegawczą. Nadruki z folii można wykonywać także na czapkach, ubraniach roboczych, kurtkach, bluzach. Cena jest uzależniona od wielkości nadruku oraz ilości kolorów użytych do wykonania napisu lub logo.

Haft jest najładniejszy

Haft najczęściej wykonuje się na odzieży polarowej – tu folia flex się nie sprawdzi. Poza tym haft jest trwalszym rozwiązaniem, ale i droższym. Logo lub napis haftowany wygląda ładniej i wykorzystywany jest, gdy zależy, aby pracownicy wyglądali elegancko. Haft, tak jak i nadruki często wykonuje się na kieszonkach, umieszczonych na klatce piersiowej. Warto pamiętać, że w przypadku odzieży szytej haft powinien być umieszczony na kieszonkach jeszcze przed ich doszyciem do ubrania. Z tego powodu na ten rodzaj usługi trzeba się zdecydować przy składaniu zamówienia, bo później może okazać się to niemożliwe.  Haft wykonać można właściwie na każdym rodzaju ubrania roboczego, nie zawsze wygląda on jednak ładnie na odzieży poliestrowej takiej jak koszulki czy kamizelki odblaskowe. Nie stosuje się go na odzieży zewnętrznej, płaszczach przeciwdeszczowych, kurtkach zimowych, bo mógłby on zniszczyć zabezpieczoną przed czynnikami zewnętrznymi tkaninę.

Sitodruk przy dużych ilościach

Sitodruk to nieco rzadziej używana obecnie technika wykonywania nadruków na odzieży. Najczęściej służy do zdobienia dużych ilości, np. koszulek. Po wykonaniu matrycy czas wykonywania zdobienia jest szybki i zautomatyzowany. W przypadku zdobienia ubrań haftem lub sitodrukiem firmy często pobierają dodatkową opłatę za wykonanie matrycy lub programu. To znacznie podnosi koszt i w przypadku wykonywania niewielkiej ilości ubrań jest nieopłacalne. Sam sitodruk wykonuje się jednak szybko, co ma znaczenie przy dużej ilości zamówień.

Sublimacja najlepsza do zdjęć

Nadruki wykonane metodą sublimacji znajdą swoje zastosowanie tam, gdzie nadruk jest skomplikowany i wielokolorowy, jak np. zdjęcia. Ta metoda polega na wydrukowaniu na specjalnej drukarce wzoru na papierze termicznym. Nadruk przy użyciu prasy przenoszony jest na ubranie. To rozwiązanie jest trwałe i wygląda ładnie, ale przeznaczone jest jedynie do tkanin poliestrowych. Sublimacja to najtańsza metoda znakowania odzieży. Warto jednak pamiętać, że na jaskrawym kolorze, jak np. kamizelka ostrzegawcza termotransfer nie zawsze będzie wyglądał dobrze. Kolory mogą się ze sobą mieszać (jeśli na żółtej kamizelce zrobimy nadruk niebieski – kolory połączą się w zielony), a efekt będzie daleki od zamierzonego. Przy sublimacji nie uzyskamy koloru białego.

Warto też wspomnieć o zwykłej folii samoprzylepnej, którą po wycięciu wzoru na ploterze można naklejać na hełmy ochronne. W ten sposób oznacza się hełm logiem lub nazwą firmy, albo imieniem, nazwiskiem i funkcją pracownika. Niektóre hełmy mają specjalne przetłoczenia na skorupach, by loga i napisy prezentowały się lepiej.

Personalizacja odzieży to szerokie zagadnienie. Warto przed złożeniem zamówienia omówić z wykonawcą czego oczekujemy. Dobre firmy podpowiedzą jaką technikę zdobienia odzieży wybrać w danej sytuacji.

 

Skontaktuj się za nami ! Dostosujemy ofertę do Twoich potrzeb

Skontaktuj się

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.